Wednesday, August 18, 2010

aku ingat dia

seorang sahabat yang baik, humble,peramah, tak lokek senyum.
dia 6 tahun lebih tua dari aku, maka aku panggilnya kakak.

sama-sama satu kuliyyah, satu department dan sering ambil subject yang sama saban semester
tentulah lain-lain mahallat.hehehe

orang batu pahat, johor, sejawa tapi agak keberatan menuturkan jawa.
kuat semangat, pada umur 26 tahun mula mengikuti kuliyyah, sebelum ni di kolej islam johor.

aku, dia dan kawan-kawan selalu berdiskusi, bersama menyelongkar library sampai lewat malam, makan di kafetaria, sembang di tepi sungai.

suaranya lembut, budinya tinggi,penyayangnya lebih mungkin kerana umurnya yang senior dari aku. wajahnya keibuan dan biasa-biasa saja, berkulit kuning langsat sedang-sedang untuk orang jawa.

graduate pada 2005 sama-sama dengan aku. 5 tahun meninggalkan taman ilmu dan budi, tiba-tiba hari ini aku teringat dia. teringat dia 100% tawa riangnya, bicaranya,wajahnya.

Apa khabar dia? kak sham ....

No comments: