Monday, November 2, 2009

masak sup

semalam aku cuti sempena dengan hari perkhemahan unit beruniform 2009. badan aku tak sedap sangat, kepala rasa berat. Aku ingat nak makan sesuatu yang panas, berair dan lembut. nak buat bubur leceh, lama nak rebus.

so, aku teringat nak buat sup ayam...tapi aku sebenarnya bukan suke ayam sangat, terutama bahagian yang banyak daging. kalo ada tulang lembu kan best...tapi takleh...kolestrol tu, kesihatan nak kena jaga gak wehhhh....so, aku pun pegi kat market beli kepak ayam sama dengan kaki ayam. aku suke tang tulang-tulang.

sampai rumah, aku pun rebus ayam tu dan campak-campak semua bahan, semua guna yang yang segera punya. bubuh kentang sket, bawang goreng dan daun sup. Siap...aku amik semangkuk, makan dengan dengan roti benggali wholemeal. maleh makan nasik, wahhh sedap sungguh, air jari gua sendrik...sampai berpeluh-peluh aku makan sambil layan HBO...PERGGGHHHH kebah demam aku, alhamdulillah.

No comments: