Sunday, August 29, 2010

kekasihku hampir meninggalkan aku

hari ini tinggal 9 hari lagi kekasih yang mengunjungi aku saban tahun akan pergi meninggalkan aku yang masih belum puas berkasih-kasihan dengannya.

kekasihku itu sangat ku sayangi dan kurindui saban tahun.
setiap tahun dia berjanji akan mengunjungi aku selama sebulan
aku saja yang tak boleh berjanji dengan dia.
maklumlah sesaat kehadapan pun aku tak boleh menjangka apa akan terjadi pada aku.

kedatangannya aku tunggu siang dan malam.
setiap saat aku tak mau berpisah dengan kekasih yang datang setahun sekali ini.
hari ini aku berasa sangat sedih yang tersangat,
pilu kerana bakal ditinggalkan oleh kekasih.
belum cukup aku melepaskan kerinduan.

tapi masa nya tetap tiba.
ya Allah, hambamu yang jahil ini memohon supaya dilanjutkan usia pada tahun depan
agar dapat bertemu lagi dengan kekasihku yang manis, yang cantik, yang baik, yang sudi menemani aku yang kesunyian tahun ini ....
kekasihku yang bernama Shahru Ramadon.

No comments: