Monday, July 19, 2010

soto ibu gadis

biasanya kalau pegi ke pasar aku akan makan soto. kat sini glemer dengan panggilan ngesop.

soto yang aku suka makan soto daging. ada satu gerai yang aku paling suke makan. sedap dan lemak.

hari tu hari cuti, biasalah ramai orang. kelamkabut penjual soto yang dibantu oleh anak-anaknya. tak kusangka-sangka anak gadis penjual soto itu, menengking-nengking ibunya yang bertanyakan tempahan seorang pelanggan. rasa macam tersekat cebisan daging di dalam kerongkong bila aku dengar tengkingan sang gadis. astaghfirullah....

aku mengucapkan selamat tinggal kepada gerai soto kegemaranku itu. sang ibu itu tetaplah ratu di hati selamanya.....

2 comments:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

walah ayuney umah mu dim...ijo. terbukak mindaku
** Nyapo nyeneneni emak ey kuwi boccah kuwi
orak melas toh

akudimar said...

kabarey adila?

ayu ke omahku
tapi orak lawan omahmu seng ayu lagi anggun kuwi.

emboh lah bocah wedok kuwi koyo cah kurang ajar waey...