Thursday, July 29, 2010

nikmat sakit

sakit apa pun datangnya dari Allah dan kehendak Allah.
hampir sebulan rasanya aku kurang sihat.

dalam sebulan aku bermuhasabah diri
melihat-lihat diri
yang penuh dengan dosa ini
sama ada dosa yang kusedari atau tidak

kadang kita alpa
lalu dingatkan oleh Tuhan
syukur Allah masih ingat kita
masih sayang dengan hambanya

syafaqallah
buat diri ku
hanya kesabaran menjadi sebahagian penawar
itulah nikmat.

menjelajahi dunia makhluk tuhan yang satu itu
memang perlu berhati-hati
tersilap perhitungan
boleh terjerumus ke perangkapnya.

Allah swt berulangkali mengingatkan anak adam
bahawa iblis, syaitan dan jin kafir itu
adalah musuh yang nyata
bagaimanapun kita tetaplah khalifah di kerajaan Allah ini

ya rahman ya rahim
yang empunya ayat-ayat syifa' sebagai rukyah
kepadamu aku memohon kesembuhan.
sesungguhnya aku insan yang bergantung sepenuhnya kepadaMu.
Amin ya robbal alamin
Allah al-haq.......

4 comments:

PINATBATE said...

salam
sakit opo sebenar eyy Dimar?
mudah-mudahan diparingi waras yo..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

dim...salam
mogo cepat sembuh ya:-)

akudimar said...

kakpinat:
w/salam
kor Allah swt seng maha mengetahui.
akhir zaman iki, kapan wong podo pangling karo dalan Allah...maka melebu lah dalan seng syirik jali, wa nauzubillah.
kesuwon kak pinat ndungak ney aku...terharu rasa ney, kakpinat ki koyo tunggalku waey.

akudimar said...

adila,
w/salam
terima kasih doakan.
mudah-mudahan berkat doa adila, Allah akan beri kekuatan.