Tuesday, September 8, 2009

Haku kena saman...Arrrgggghhhh........

Hari Isnin 7 Sep 2009 pertama kali aku kena saman dalam hidup aku.
Hari tu cuti Nuzul Quran, aku nak buat kelas tambahan yang last kopek punyer untuk bebudak aku subjek sains. Cam biasa aku ada ambik sorang budak India kat rumah dia, sambil nak tunggu budak tu sku sembang jap ngan bapak dia yang tengah bersihkan halaman rumah. Bapak dia ni OKU takleh jalan, jadi aku selalu amik budak ni pegi tuition. Masa sembang tu aku bukak topi keledar.

Bila budak tu dah siap aku pun start moto terus pegi ke sekolah. Haku langsung tak ingat nak pakai topi keledar balik. Selamber je lah, sampai kat satu simpang, ada 2 orang polis tengah wat rondaan berdua naik moto, slow je dorang bawak. Haku dengan konpidennya pegi potong slamber je officer tu. Tetiba aku kena hon suh benti. Aku benti siap tanya lagik, apehal encik? polis tu bengang, kata aku tak hormatkan dia. polis tanya kenapa tak pakai topi keledar, Pehh baru aku ingat topi keledar kat dalam bakul...

dipendekkan cerita aku kena saman satu kesalahan sahaja sebab aku mintak maaf kat dia. kalo tak dapat 2 kesalahan sebab budak India yang menumpang moto aku pun tak pakai topi keledar. huhuhu...camnepun aku respek kat polis tu sebab tak mintak duit kopi. ikhlas dia bertugas dalam bulan puasa ni.

No comments: