Monday, March 2, 2009

SELEMPANG MERAH

Malam tadi aku try pakai selempang merah bapak aku punya. Huh... rasa cam pahlawan Jawa zaman silam plak. Aku perasan dalam selempang tu macam ada benda. aku rasa keras macam kain atau kertas yang dijahit sekali dalam selempang ni.

untuk mendapatkan selempang merah ni bapak aku mesti menghabiskan masa 2 tahun setengah mempelajari pencak silat macan. selepas lulus ujian baru lah dapat selempang ni. kira macam dapat skrol time konvo la. banyak amalan kejawen dan amalan wali songo yang perlu diikuti. entah le dalam banyak-banyak adik beradik nampaknya aku sorang je yang berminat pasal benda-benda ni. ada sesuatu yang bakal aku nak buat....sesuatu yang meng-up kan ....jangan biar diri anda di selubungi misteri, kerana ini bukan sesuatu yang misteri tetapi sesuatu yang ilmiah bakal terungkai....

gambar selempang merah? aku akan upload kat sini bila diaji setri aku balik nanti, aku nak pinjan kamera dia.

No comments: