Wednesday, January 14, 2009

Pancadriya Rasa dan Perasaan



Aku tulis n3 ni lepas menjenguk ke rumah Dila.


anak saudaranya sakit...Aliesya masuk ICU. Aku faham perasaan Dila bila menghadapi situasi seperti ini. Aku juga selalu menghadapi situasi ini}}}} anggota keluarga sakit.




Dila pastinya sebak dan pilu setiap kali melihat keadaan Aliesya. Melihat kesengsaraan dan kesakitan insan yang paling kita sayangi turut menyentap Pancadriya prarasa kita dan menyusup jauh ke dalam sanubari kita, lalu membentuk satu perasaan ingin berkongsi kesakitan itu bersama. Kadangkala sanggup pula untuk meminta dipindahkan sengsara itu kepada kita.




Namun Allah itu Maha berkuasa yang menentukan takdir setiap insan. Cubaan dan dugaan setiap manusia itu berbeza-beza dan Allah Azzawajalla tahu tahap mana kemampuan hambanya menerima ujianNya.




Oleh itu, buat Dila....


hanya ketabahan dan kesabaran lah yang menjadi sahabat kita dalam mengharungi dugaan hidup. Sama-sama kita berdoa semoga adik ALIEYA segera pulih dan sembuh seperti sediakala. Dapat bermain dengan riang dan mnjalani kehidupan yang ceria seperti kanak-kanak yang lain.

3 comments:

HABIHA69 said...

Salam Dimar...Kabare?...:{

Sama-sama kita berdoa untuk baby alisya itew dan kakak2 nya...moga segera disembuhkan sakitnya...Buat Dilla juga moga kuat semangat dan banyakkan berdoa....
Sabarlah :{

Jazakallah Utk. Dim juga. yg. mengekspresikan ruang N3 ini khusus untuk Dilla...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam dim
syukran ....kerana membuat ruang ini utk entry dilla
memang betul. aku sudah hilang mood yang selama ni menjadi teman suka duka. Lahirnya aliesya memberikan sumber cahaya pada seluruh keluarga. mudah2 an semuanya akan menjadi sempurna. ada hikmah disebalik kejadian. Muga allah memberikan yang terbaik utk anak ini...amin

akudimar said...

hahiha,
salam kembali ustaz, kabarey waras alhamdulillah.
yo bener kuwi,bareng-bareng kitopodo ndungak key di paringi enggal rampong.
syafakillah.....

dila,
afwan dila. Allah bersama mu Dila...percoyolah....