Friday, November 21, 2008

Mak sakit ...

Mak sakit lagi...darah tinggi nya setinggi 200. Sekali lagi mak menolak bila nak dihantar ke hospital.
ahhhh....bingung aku dibuatnya. Ini semua gara-gara keengganan mak untuk makan ubat yang dibekalkan oleh klinik. Jawapan yang biasa " aku wes jemu mangan ubat waey, " Aduh mak, ubat itu disorokkan bila aku tanya dimana. Hati ku tak tenteram setiap kali mak sakit. Selama ini aku berada di luar, aku tak nampak sendiri penderitaan mak, tapi kini aku lihat keadaan mak di depan mata aku sendiri. Syafakillah mak ...

4 comments:

HABIHA69 said...

Assalamualaikum..salam kenal kang...saya dari EN3 alwan terus singgah kejap..sabarlah kang..seng alon..lah..orang tua nih cepat sensitif..ye lah dulu dah penat jage kite..kini giliran kita lah pulak...sama macm saya juga..tengah jaga emak yang tengah meriang..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam dim....
ubat darah tinggi tu kenek dipangan hari2....
njajal dipujuk ii mak ii dim
kalau dah 200 tu dah tahap BAHAYA. takut effect akan datang.

PINATBATE said...

Syafakillah..mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan..

akudimar said...

HABIHA69,
waalaikumusalam, salam kenal ugi.
Inggih kok kang. nyuwun pandonga'an sampeyan, diparingi sabar leh ku belo tiyang sepuhku.
bener nasihatmu kang.kesuwon mbanget.

Dila,
wes tak pujuk Dila. Penyudahnye tak godok key woh melandingan seng enom,
lepas tak ombehney, alhamdulillah kurang sitik lah.

Kak Pinat,
Kesuwon sanget pandonga'an kak pinat.